Workshop: Begrijpelijke taal
Workshop · 8 May, 09:00 - 12:30
Maelsonstraat 12, 1624 NP Hoorn, Nederland
Contact person
Klaas-Jan GrootAsk Klaas-Jan a question
Vrijwilligerspunt
#96794
Scan me or visit www.volunteer.deedmob.com/o/Vrijwilligerspunt/opportunities/Workshop-Begrijpelijke-taal/96794 to join
Scan me or visit www.volunteer.deedmob.com/o/Vrijwilligerspunt/opportunities/Workshop-Begrijpelijke-taal/96794 to join
Summary
Je besteed veel aandacht aan je teksten. Maar hoe schrijf je eenvoudig Nederlands zodat iedereen begrijpt wat je bedoelt?Detailed description
Voor veel mensen is Nederlands een moeilijke taal. Niet alleen voor mensen die niet uit Nederland komen. Ook Nederlanders begrijpen vaak niet alles wat ze lezen.
In de workshop leer je:
- Wat is laaggeletterdheid? En hoe herken je dit?
- Wat is begrijpelijke taal? En waarom zou je dit gebruiken?
- Tips en oefenen met begrijpelijke taal. Schrijven en spreken.
- Kracht van beeld en emoticons.
Na de workshop:
- Bereik je meer mensen met jouw boodschap.
- Dus ook mensen die moeite hebben met de taal.
- Voorkom je misverstanden en bespaar je tijd omdat je boodschap goed overkomt.
De workshop wordt verzorgd door Dorien Aaftink van Freya Inclusief.
About Vrijwilligerspunt
Volunteer Point is the central place in West Friesland for voluntary work. Not only do we bring supply and demand together, we also offer information, advice and training from or about volunteers. How can we help you?